BEST BLOG

نظر یادتون نره

BEST BLOG

نظر یادتون نره

کتابی که زندگی مخیتاریان را زیر و رو کرد

يكشنبه, ۶ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۱۴ ق.ظ

هافبک ارمنی دورتموند یکی از بازیکنانی است که مسئولان این تیم آلمانی به هیچ وجه مایل به از دست دادن آنها نیستند.


به گزارش "ورزش سه"، بعد از پایان تعطیلات سال نوی میلادی کارهای زیادی انتظار میشاییل زورک ،مدیر ورزشی باشگاه دورتموند، را می‌کشد. او تمدید قرارداد هنریک مخیتاریان، متس هوملس، ایلکای گوندوگان، اسون بندر، لوکاس پیژچک، موریتس لایتنر و مارسل اشملسر را که همه آنها تنها تا 2017 معتبر است را در دستور کار دارد، چرا که اگر هرچه زودتر تکلیف ماندن آنها مشخص نشود، ممکن است دیگر فرصتی وجود نداشته باشد که بروسیا دورتموند بتواند از محل ترانسفر آنها درآمد کسب کند. 
زورک بیش از همه مهیای تمدید قرارداد هنریک مخیتاریان است. دو طرف مایل به ادامه همکاری با هم هستند و البته بخش اعظم درخشش اخیر این بازیکن ارمنی مرهون سیستم توماس توخل است. مخیتاریان تا زمستان سال گذشته و پیش از آمدن این مربی حتی به جدایی از بروسیا می‌اندیشید. او حتی در همین تابستان اخیر هم درمورد ماندن یا نماندن در دورتموند و اینکه آیا در این تیم به پیشرفتی دست خواهد یافت یا خیر، تردید داشت. اما در ادامه تصمیم گرفت به مربی جدیدی که جاینشین یورگن کلوپ شد فرصت دهد؛ فرصتی که بیش از حد تصور نتیجه‌بخش بود. 
توخل پس از پیوستن به زردها کتابی با عنوان "بازی تنیس درون؛ هنر تمرکز آرام" را به این بازیکن هدیه کرد که پیام اصلی آن این بود: ورزشکاران باید بر دو حریف غلبه کنند:  حریف سمت مقابل و دوم، ترس و تردید خود."
مخیتاریان که در آلمان به "میکی" مشهور است در مصاحبه با وبسایت رسمی "لیگ فوتبال آلمان" فاش کرد:" من مدت زمان زیادی در دورتموند برای هر چیزی احساس مسئولیت می‌کردم. حساس شده بودم و خودم را زیر فشار احساس می‌کردم. اما پس از خواندن آن کتاب شرایط عوض شد؛ احساس می‌کنم نفس عمیق کشیده‌ام و با هر بازدم همه فشارها از من به بیرون پرتاب می‌شوند." 
این تحول در دستاورد ورزشی این بازیکن هم تاثیر شایانی گذاشت: او با یازده پاس گل بعد از داگلاس کاستا از بایرن بهترین پاس گل دهنده بوندسلیگا است. این هافبک ارمنی تا پایان دور رفت شش گل هم زده که برابر کل گل‌های او در فصل گذشته است. علاوه بر آن او دیگر مثل دوران کلوپ مجبور نیست در پستی که دوست ندارد یعنی بال راست بازی کند. او با ابراز این جمله که "در حال حاضر در دورتموند احساس بسیار بسیار خوبی دارم." احتمال محقق شدن تمدید قراردادش با این تیم را هم تقویت کرد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۰۶
علی صالح بیگدلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی