BEST BLOG

نظر یادتون نره

BEST BLOG

نظر یادتون نره

دانشجوی معلوم الحال!

جمعه, ۱۱ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۲۲ ق.ظ

از همـان روزی کـه دانشجو شـدم

از جهاتی بـنده زیر و رو شـدم


روز اوّل ســر به زیــر و با حیا

روز دوّم این هوا (…) پررو شدم 


بعد از آنـی کـه سبیلم را زدم

دشمن ِ سر سخت ِ زیر ابـرو شــدم


هیبت ِ مـردانه را دادم ز دست

صاحب ِ لنز و تل و گیسو شـدم!


دود ِ پیپ و دود قلیان، دود بنگ …

من ولـی پابـست ِ تنـباکو شدم


تـرم اوّل گرچه دیدم ژالـه را

عاشـق ِ گلـچهره و مـینو شـدم!


ترم دوّم قلب ِ من پـایانه شد

هر کسی خر شد سوار ِ او شدم!


فصل ِ سـرما لُـخت و عریانم، ولی

فصل ِ گرما شکل ِ اسکیـمو شدم


بس که اُملت پخته ام این سال ها

عـمّه جــانم گفت کـدبانو شدم!


در حــوادث بــر خــلاف ِ دیگران

فارغ از هر گونه های و هو شدم


یاد ِ ایّامی که می دانی به خیر…

تازگی بی خاصیت، بی بو شدم!


بعد ِ عمری کسب ِ علم و معرفت

جای دکتر، عاقبت هالو  شدم!


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۱۱
علی صالح بیگدلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی